“Лексус RX 350" дебютира в Европа и у нас

Основните промени в RX 350 не се забелязват с просто око

© Георги Пауновски

Основните промени в RX 350 не се забелязват с просто око

Рядко се случва един автомобил да се появи на пазара в България едновременно с европейската си премиера. Е, "Лексус RX 350" го направи. Веднага след представянето му в Тоскана в началото на април той вече може да се види и поръча при българския дилър на марката "ТМ ауто". Всъщност един поглед няма да ви каже много просто защото новият SUV на луксозната марка на "Тойота" на външен вид почти с нищо не се различава от предшественика си RX 300. Промените могат да се усетят едва след като подкарате така или иначе великолепно изглеждащия автомобил.


Краткият тест драйв по италианските пътища ми показа, че всички новости са насочени към постигането на повече лукс, повече удобство, повече забавления и по-голямо удоволствие от шофирането. Поне за мен най-важната промяна безспорно е новият 3.5 литров шестцилиндров бензинов двигател. В сравнение с монтирания до сега три литров агрегат, той осигурява 73 конски сили в повече, с 1.2 секунди по-бързо ускорение до 100 км/ч (7.8 сек.) и с литър по-малка консумация на гориво (11.2 на 100 при комбиниран цикъл) при идентичен начин на шофиране.


Наистина при спортно шофиране по планински път разходът се движеше около 17 на сто, но, както е известно, всяко удоволствие се заплаща. Ако сте фенове на дизеловите мотори, ще трябва да ви разочаровам - "Лексус" не предвижда вграждането на такъв агрегат, като усилията са насочени към подобряване на хибридното задвижване, което вече се предлага в RX 400h.




Конструкторите са поработили сериозно и за намаляването на вибрациите и шума. При обезшумяването нарочно не е потушен звукът на двигателя при високи обороти, който е музика за ухото на всеки почитател на расовите автомобили. В комбинация с преработената петстепенна автоматична скоростна кутия с възможност за ръчна смяна на предавките новият всъдеход на "Лексус" предлага и по-бърза реакция при подаване на газ.


За подобряване на пътното поведение и проходимостта в RX 350 се грижи нов централен диференциал, контролиран по електронен път. Освен за оптималното разпределение на въртящия момент съвместно със стабилизиращата програма той вкарва автомобила в зададения с волана курс.


Другата голяма новост в "Лексус" RX 350 е предлагащият се като опция реагиращ на допир дисплей в централната конзола, чрез който се командват климатика и музиката, както и навигационна система (все още безполезна у нас). Иначе дори и в базовите нива забавлението е гарантирано от "вързаната" с осем колони аудиосистема и шестдисков CD чейнджър. За по-претенциозните е предназначена разработената от една от най-титулуваните фирми в областта на озвучаването (Mark Levinson) мултимедийна система, четяща всички познати музикални файлове и "гледаща" филми на DVD. Тя разполага с 11 колони и мощност от 210 вата.


Друга много полезна екстра, особено в градски условия, е монтираната до задния номер широкоъгълна камера, която улеснява паркирането. При включване на задна скорост тя показва на централния монитор какво става зад колата и предлага оптимална траектория на движение. Тук е и момента да се посочи, че новият "Лексус" се нуждае само от 5.7 метра, за да направи обратен завой.


По отношение на окачването при представянето на RX 350 новости не бяха анонсирани, но и така колата създава усещането че се плъзга над пътя, а не върви по него.

Ключови думи към статията: