|
Тема |
Лексус! Кратка история |
|
Автор |
Toйoтa Фaнaтиk (Lexa) |
|
Публикувано | 08.11.02 23:40 |
|
|
Това го написах в форума на Мерседес. Някои са го чели.
Четете, нядявам се че ще ви бъде интересно
През август 1983 в Тойота се провежда секретното събрание на съвет на директорите. То се провеждало от председателя на съвета Еиджи Тойода. Тогава в било прието решението да се пробият в сектора на скъпите представителни коли, където са намирали Mercedes-Benz, BMW, Jaguar. След шест месеца е създаден клуб F1(флагман) - група от менеджири и конструктори. Първоначалните цели са били скромни - да се създате новия флагман на Тойота, който да бъде малко от по-голяма класата от Cressida, която е добре известна на японския пазар. След това менеджири разбират че ако те искат да счупят имидж на Тойота като евтина, масова кола , то те трябва да излизат на чуждия пазар с новата марка, която никак не е свързана с име Тойота.
А основния пазар трябва да стане САЩ.
През април 1985 г. в САЩ е изпратена група от двадесет специалисти да проучват пазара. Те бырзо разбират че сред патриотично настроени възрастни любители на американски коли те няма да намерят потребители.
Обаче сред 40-50 годишни хлапета на беби-бум, за които преставителските европейските Mercedes, BMW и Jaguar могат да быдат сменени с японския автомобил, ако той има същото ниво на респект, безопасност, следпродажната стойност, динамичните хатактеристики, дизайн, качество и комфорт. И разбира се и по-ниската цена. Група се връща в Япония с идеята че бъдещия автомобил ще бъде повече представителски , а не предназначен за шофиране. Трябва да прилича на Mercedes-Benz, а не на BMW. Проекът започва да набира обороти. През това време са разглобени две коли Mercedes-Benz до последения болт - новия 300 Е от серията W124 и по-старичик модел 420SEL от серия W126(S-класа), а също BMW 735i. Имайки предвид немските уроци, те преминават към създаване на опитни прототипи, които са били готови към юли 1985 година. И почти шест години след началото на проекта. през януари 1989, на автомобилен салон в Детроид е преставен предсатавителен автомобил с търговска марка Lexus.
Представенето е било като гръм от ясно небе за конкурентите. Пазарът се взриви. Дилири са продавали Лексус за 35000 долара, а Mercedes 420SEL е струваше тогава $61000! За първата са били продадени 63500 коли. А мениджири на Mercedes-Benz, BMW и Jaguar сънуваха сташни сънища.
Разбира се Лексус не е бил сам. Неговия конкурент Infiniti Q45, предназначен естети-яппи, разбиваше дългите редици на потребители на BMW.
Незвисимо от силния ръст на японската йена, Lexus остава да бъде опасен конкурент при цена от около $55000.
Не Ви трябва метеоролог, за да знаете накъде духа вятърът.
|
| |
|
|
|