Lexus – елитната марка на Toyota, възнамерява да се включи в процъфтяващия сегмент на компактните SUV модели и с LF-NX представя една ориентирана към тази цел концептуална разработка. Студията на кросоувъра се задвижва от система – пълен хибрид.
LF-NX се простира на дължина от 4,64 м и това го позиционира под Lexus RX. Въпреки компактните външни размери междуосието от 2,70 м ще предложи на пътниците необходимото пространство. С тази студия Lexus възнамерява да атакува пазарната ниша за компактен SUV, отговарящ на изискванията на клиентите, които шофират основно в градски трафик, за индивидуалност и висока степен на комфорт.
Lexus LF-NX с радиаторна решетка на новия Lexus IS
При оформлението е възприет въведеният със седана IS дизайнерски език "L-финес". В съответствие с това SUV студията носи ъгловата решетка, която се стеснява в горната третина, а надолу и назад става по-широка. Двата големи отвора за въздух от двете страни на решетката и тесните LED фарове с отделни дневни светлини придават на лицето на IS агресивен и суров вид.
Страничният изглед се характеризира с редуване на изпъкнали и вдлъбнати линии. Широко изпъкналите арки на калниците с лакирани в черно вежди придават на екстериорната визия на студията здраво и солидно излъчване. Както предната, така и задната част са снабдени с големи, вертикално разположени вентилационни отвори, които стигат от калниците до задните светлини. От Lexus умишлено са пропуснали видимия ауспух. Разбира се, Lexus LF-NX е накичен с типичните за концептуалните автомобили аксесоари, като прекомерно големи джанти или много малки странични огледала. За външен цвят стилистите на Lexus са избрали сребърния, който напомня за полиран метал.
Арматурно табло с многобройни сензорни органи за управление
Интериорът на Lexus LF-NX ви потопява във футуристична атмосфера. Ориентираното към водача арматурно табло е оборудвано с цифрови инструменти и кожен волан с три лъча. Върху централната конзола, която се простира по цялата дължина на кабината и разделя задната седалка, са разположени редица чувствителни на допир повърхности за управление. Непосредствено пред скоростния лост има нов контролер с тъчпад. От Lexus обаче все още не дават информация относно всички технически функции.
Оскъдна е информацията и по отношение на задвижването, което е пълен хибрид, състоящ се от бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, и електрически мотор. Възможно е изцяло електрическо шофиране. Повече информация обаче производителят все още не е споделил.