Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:00 20.04.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Toyota Всички теми Следваща тема Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Лексус! Кратка история
Автор Toйoтa Фaнaтиk (Lexa)
Публикувано08.11.02 23:40  



Това го написах в форума на Мерседес. Някои са го чели.
Четете, нядявам се че ще ви бъде интересно

През август 1983 в Тойота се провежда секретното събрание на съвет на директорите. То се провеждало от председателя на съвета Еиджи Тойода. Тогава в било прието решението да се пробият в сектора на скъпите представителни коли, където са намирали Mercedes-Benz, BMW, Jaguar. След шест месеца е създаден клуб F1(флагман) - група от менеджири и конструктори. Първоначалните цели са били скромни - да се създате новия флагман на Тойота, който да бъде малко от по-голяма класата от Cressida, която е добре известна на японския пазар. След това менеджири разбират че ако те искат да счупят имидж на Тойота като евтина, масова кола , то те трябва да излизат на чуждия пазар с новата марка, която никак не е свързана с име Тойота.
А основния пазар трябва да стане САЩ.
През април 1985 г. в САЩ е изпратена група от двадесет специалисти да проучват пазара. Те бырзо разбират че сред патриотично настроени възрастни любители на американски коли те няма да намерят потребители.
Обаче сред 40-50 годишни хлапета на беби-бум, за които преставителските европейските Mercedes, BMW и Jaguar могат да быдат сменени с японския автомобил, ако той има същото ниво на респект, безопасност, следпродажната стойност, динамичните хатактеристики, дизайн, качество и комфорт. И разбира се и по-ниската цена. Група се връща в Япония с идеята че бъдещия автомобил ще бъде повече представителски , а не предназначен за шофиране. Трябва да прилича на Mercedes-Benz, а не на BMW. Проекът започва да набира обороти. През това време са разглобени две коли Mercedes-Benz до последения болт - новия 300 Е от серията W124 и по-старичик модел 420SEL от серия W126(S-класа), а също BMW 735i. Имайки предвид немските уроци, те преминават към създаване на опитни прототипи, които са били готови към юли 1985 година. И почти шест години след началото на проекта. през януари 1989, на автомобилен салон в Детроид е преставен предсатавителен автомобил с търговска марка Lexus.
Представенето е било като гръм от ясно небе за конкурентите. Пазарът се взриви. Дилири са продавали Лексус за 35000 долара, а Mercedes 420SEL е струваше тогава $61000! За първата са били продадени 63500 коли. А мениджири на Mercedes-Benz, BMW и Jaguar сънуваха сташни сънища.
Разбира се Лексус не е бил сам. Неговия конкурент Infiniti Q45, предназначен естети-яппи, разбиваше дългите редици на потребители на BMW.
Незвисимо от силния ръст на японската йена, Lexus остава да бъде опасен конкурент при цена от около $55000.

Не Ви трябва метеоролог, за да знаете накъде духа вятърът.

Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.