История на автомобилната марка Lexus
Истории за автомобилни марки

История на автомобилната марка Lexus

Lexus Division - пълното име на автомобила Lexus - е една от линиите автомобили, които принадлежат на японската Toyota Motor Corporation. Първоначално моделът е предназначен за американския пазар, но по -късно се продава в повече от 90 страни по света.

Компанията произвежда изключително премиум автомобили, което е сравнимо с името на компанията Lexus - "Lux". Тези автомобили са замислени като най-скъпите, луксозни, удобни и предизвикателни, което всъщност е постигнато от създателите.

По времето на идеята да се направи нещо подобно, сегментът от бизнес класа вече беше надеждно зает от марки като BMW, Mercedes-Benz и Jaguar. Въпреки това беше решено да се създаде флагман. Най -добрата кола от най -добрите, налични на американските пазари по онова време. Тя трябваше да бъде удобна, мощна, превъзходна във всичко, но достъпна.

Така през 1984 г. е разработен план за създаване на F1 (флагман 1 или първият по рода си и най-добрият от най-добрите флагмани сред автомобилите). 

основател

История на автомобилната марка Lexus

Eiji Toyoda - президент и председател на Toyota Motor Corporation през 1983 г., предложи идеята да създаде точно този F1. За да осъществи тази идея, той назначи екип от инженери и дизайнери, които да разработят новата марка Lexus. 

През 1981 г. той подава оставка на поста си в Шойчиро Тойода и става председател на компанията. Съответно към 1983 г. той вече беше напълно, с нетърпение в създаването и развитието на марката и марката Lexus, след като набра достоен екип за себе си. 

Като се има предвид, че самата марка Toyota предполага надеждни и евтини автомобили, масовото производство на които никога не е било поставяно под съмнение. Сега Toyoda трябваше да създаде марка, която няма да бъде свързана с достъпност и маса. Това беше работа върху уникална, за разлика от всичко водеща кола.

Шойджи Джимбо и Ичиро Сузуки бяха назначени за водещи инженери. Още тогава тези хора имаха голямо признание и чест като инженери-създатели на известната марка. През 1985 г. е решено да се следи американския пазар. Екипът се интересуваше от всички подробности, до ценообразуването и последователността на различните групи купувачи. Бяха избрани фокус групи, които включваха както купувачи от различни финансови сектори, така и търговци на автомобили. Бяха проведени анкети и анкети. Тези проучвания са проведени с цел да се идентифицират нуждите на потенциалните купувачи. Работата по разработването на дизайна на Lexus не спира. Той се управлява от американската дизайнерска компания Toyota, наречена Calty Design. Юли 1985 г. донесе на света нов Lexus LS400.

емблема

История на автомобилната марка Lexus

Емблемата на марката Lexus е официално разработена от компанията Hunter / Korobkin през 1989 година. Въпреки че е известно, че креативният дизайнерски екип на Toyota е работил по логото от 1986 до 1989 г., емблемата на Хънтър / Коробкин е била предпочитана.

История на автомобилната марка Lexus
История на автомобилната марка Lexus

Има няколко версии на самата идея за емблемата. Според една от версиите емблемата изобразява стилизирана сложна морска черупка, но тази история е по-скоро като легенда, която няма основание. Втората версия казва, че идеята за подобна емблема е била предложена по едно време от Джорджето Джуджаро, дизайнер от Италия. Той предложи да се изобрази стилизираната буква „L“ върху логото, което би означавало изтънченост на вкуса и няма нужда от претенциозни детайли. Името на марката говори само за себе си. След пускането на първата кола емблемата не е претърпяла нито една промяна. 

В днешно време автокъщите и автокъщите произвеждат и продават емблеми с различни цветове, от различни материали и т.н., но логото все още остава същото.

История на автомобилната марка в моделите

История на автомобилната марка Lexus
История на автомобилната марка Lexus
История на автомобилната марка Lexus
История на автомобилната марка Lexus

Пускането на марката на автомобили Lexus се състоя през 1985 г. с известния Lexus LS 400. През 1986 г. той трябваше да премине през няколко тестови шофирания, едно от които се проведе в Германия. През 1989 г. автомобилът се появява на първите американски пазари, след което до края на годината завладява целия американски автомобилен пазар.

Този модел по никакъв начин не напомняше на японските автомобили, произведени от Toyota, което за пореден път потвърди фокуса върху американския пазар. Беше удобен седан. Тялото беше по-скоро като автомобили, проектирани от италиански автомобилни дизайнери. 

По-късно Lexus GS300 излезе от поточната линия, в разработването на която взе участие Джорджето Джуджаро, италианец, който вече е известен с разработката на емблемата за марката Lexus 

Най-престижната линия по това време, GS 300 3T, идва от Кьолнските разработчици на Toyota. Това беше спортен седан, който се отличава с усилен двигател и рационализирана форма на каросерията. 

През 1991 г. компанията пусна следващия модел Lexus SC 400 (купе), който почти изцяло повтори колата от линията Toyota Soarer, която след няколко рестайлинга почти престана да се различава от своя прототип дори външно. 

Историята на автомобилите, повтарящи стила и имиджа на Toyota, не свършва дотук. През същата 1991 г. излиза Toyota Camry, която получава американското си представяне в линията Lexus ES 300.

По-късно, след 1993 г., Toyota Motors започва да произвежда собствена специална линия от джипове - Lexus LX 450 и LX 470. Първата е подобрена и американизирана версия на Toyota Land Cruiser HDJ 80, а втората надминава колегата си Toyota Land Cruiser 100. И двата луксозни джипа с задвижване на всички колела и най-удобния интериор. Автомобилите са се превърнали във флагманите на изпълнителния SUV клас в американското общество.

1999 г. зарадва американския пазар със своя компактен Lexus IS 200, който беше показан и тестван година по-рано през есента на 1998 година.

Към 2000-те години марката Lexus вече имаше впечатляващ състав и се утвърди на американските пазари. През 2000 г. обаче тази гама беше допълнена от два нови модела наведнъж - IS300 и LS430. По-ранните модели бяха обект на различна степен на рестайлинг и редица други промени. Така че за индексите на модели GS, LS и LX беше направена, инсталирана и в резултат на това стана стандартна за тези модели система за подпомагане на спирачката (BASS), която се отнася до спирачните сили. Спирачната сила се разпределя оптимално за всяко време и състояние на спирачката. 

История на автомобилната марка Lexus

Днес автомобилите Lexus имат напълно различен уникален дизайн и перфектен пакет оборудване за превозни средства. Те разполагат с най-мощните и вечни машини за движение, всички части на спирачките, скоростните кутии и други системи са обмислени до най-малкия детайл. 

През 21 век присъствието на Lexus означава статут, престиж и висок жизнен стандарт на човека. От това можем да заключим, че първоначалната идея на разработчиците на Lexus е изпълнена изцяло. Сега автомобилите Lexus са водещите сред марките автомобили със статут.

Добавяне на нов коментар